Daniel Morgan (2013) Late Godard and the Possibilities of Cinema

نویسندگان

چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Early cinema, late cinema: permutations of the public sphere

There tends to be a moment in the development of cultural practices when discourses of the recent past become history; they are no longer just outdated but, like bell-bottom jeans, mini-skirts and platform shoes, acquire historicity. This is what seems to have happened with film theory of the 1970s and early 1980s, particularly as it revolved around the notion of 'the spectator'. I am thinking ...

متن کامل

You Need Violence and Sincerity: Godard and the Manufacturing of a Revolutionary Cinema

You Need Violence and Sincerity: Godard and the Manufacturing of a Revolutionary Cinema

متن کامل

ISWC 2013 — Wearables Are Here to Stay Daniel Roggen , Daniel

Hot toPICS In numbers, ISWC was a tremendous success. We received 101 submissions— the largest number in the last eight years—making for a selective 23 percent acceptance rate for oral presentations. Furthermore, ISWC was colocated with the ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing, which merged the UbiComp and Pervasive conferences. (See this issue’s Conferences ...

متن کامل

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Film-Philosophy

سال: 2015

ISSN: 1466-4615

DOI: 10.3366/film.2015.0026